Skolbibliotek i världsklass + boktips per podd!

 Örtagårdsskolan kom i år med på listan över Skolbibliotek i världsklass! Jättekul, tycker vi förstås!

I senaste numret av tidskriften Magasin K pratar jag och några andra skolbibliotekarier mer om detta. Däremot är jag lite felciterad - "täta möten med kuratorer och elevhälsan" har jag definitivt inte! Men några möten och mailkontakt har jag hunnit med, framför allt med Astrid.

Jag har också intervjuats i "Babbelpodden", en barn- och ungdomsbokpodd av författarna Emma Andersson och Charlotte Cederlund. (Ni lite äldre elever kanske kommer ihåg att Charlotte har besökt skolan!) Avsnittet heter "Magisk verklighet" och de pratar med författaren Helen Ekeroth om hennes senaste bok, "Den andra staden", som utspelar sig i Malmö. Ungefär en halvtimme in kommer jag och pratar om Malmöfandom, samt ger lite boktips på bra fantasy.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggen slutar!

Boktips inför skolstarten!