Glad sommar!

Nu är vårterminen slut och sommarlovet har börjat. Vi på skolan funderar redan på hur vi ska jobba i höst, vilka grupper ska vi ha och vad ska de göra?

Skolavslutningen blev digital men minst lika snygg som en vanlig:


Och här inne i biblioteket håller jag på att inventera beståndet. Vad är nu det för krångliga ord? Jo, det betyder att jag scannar in ALLA böckernas streckkoder i ett Word-dokument. När jag är färdig ska jag skicka in dokumentet till Utvecklingsavdelningen, som jämför med katalogen. Om det står i katalogen att vi ska ha en bok, men jag inte har scannat den och den inte är utlånad, så räknar vi boken som försvunnen.

Än så länge har jag hunnit med alla gruppuppsättningarna och de flesta av kapitelböckerna, men det är mycket kvar!

Bild på en rad skåpdörrar. På varje dubbeldörr finns en postit-lapp där det står Inventerad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggen slutar!

Boktips inför skolstarten!