Discopoesi + Örtagårdsnytt

Biblioteket har varit stängt för besök ett par veckor, eftersom här hölls workshopar i Discopoesi för Skapande Skola. Barnen har fått dansa fram känslor, skriva låtar och rappa. Samlingen med deras texter finns nu utskriven i biblioteket. Ett litet smakprov från klass 6A:

EN SÅNG OM ATT VARA ARG


Jag blir besviken på politiken
Ingen bryr sig om oss
DÅ VILL JAG SKRIKA
Då vill jag slåss
Jag blir arg på polisen
Känner mig sviken
Missar målet
River mig i håret
Jag blir arg när någon går över min gräns!!
Ingen fattar hur det känns!
Jag får huvudvärk – det smäller till
Jag vill slå någon – kill kill kill!

Jag blir arg när en inte har launchpad och stormen kommer
Mina syskon gör mig arg
Och världen som den e
Skolan gör mig arg

När skånska dudes snackar
När någon säger ååååååååå
SD-s låt gör mig arg

Jag blir arg när jag förlorar på Fortnite


För att få se mer av Discopoesi - för att inte tala om allt annat spännande som händer på skolan! - kan ni titta på terminens första Örtagårdsnytt:



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggen slutar!

Boktips inför skolstarten!