Vinnare av världsboktävlingen!

Nu är världsboktävlingen avgjord!

Rätt svar är att följande figurer finns med på bilden:
Pippi Långstrump
Harry Potter
Greg från Dagbok för alla mina fans
Elsa från Frost/Frozen
Katten Findus
Alfons Åberg

Det visste fyra elever som vinner varsin bok!


Totalt deltog 12 personer i tävlingen. Alla hade minst 4 rätta svar. En del som deltog kunde namnet på boken, men inte på figuren. Detta gav ett halvt rätt på frågan.

Lättast att känna igen och kunna namnen på var Pippi, Alfons och Harry Potter. Alla kände igen dem.
Några kom inte ihåg namnet på Elsa. Några kände inte igen Greg. Många verkade känna igen Findus, men bara fyra kom ihåg vad han hette! (Jag fick gissningar som ”Petter”, vilket jag tror har att göra med att folk mindes Findus kompis, gubben Pettson.)

Bra jobbat, alla som var med!

***

Tyvärr var det ingen (mer än jag) som klädde ut sig. Jag får ge mer förvarning nästa år!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggen slutar!

Boktips inför skolstarten!